Veelgestelde vragen
Staat je vraag hier niet tussen? Neem gerust contact met ons op en wij helpen je graag verder.
Algemeen
Waarom kies ik voor MyDish? (Wat maakt MyDish anders dan andere online bestelsystemen)
MyDish maakt mogelijk dat de gasten een unieke QR-code ontvangen waarbij zij samen op een tafel kunnen bestellen. MyDish de kans biedt om apart en/of samen af te rekenen. De host-omgeving geeft je real-time inzicht in je omzet & resultaten. Bij MyDish betaal je eenmalige implementatie kosten, hierna wordt er alleen betaald bij een transactie. Geen vaste abonnementskosten. En geen verborgen kosten achteraf. MyDish creëert een eigen huisstijl voor je bedrijf.
Aan welk kassasysteem kan ik MyDish koppelen?
Wij hebben geïntegreerde koppelingen met Untill en Lightspeed. Gebruik je een ander kassa-systeem? Geen probleem. Neem contact op.
Wat zijn de tarieven voor het gebruik van MyDish?
Je betaalt bij ons eenmalige implementatie kosten. Hierna volgen er alleen kosten per transactie. Geen vaste abonnementskosten. En geen verborgen kosten achteraf.
Hoelang duurt het voordat ik MyDish in gebruik kan nemen?
Met MyDish ben je binnen een aantal uur gekoppeld. (Afhankelijk van het kassasysteem) en kun je hierna genieten van het gemak van MyDish.
Wat zijn de voordelen van het gebruik MyDish voor mijn bedrijf?
De perfecte online aanvulling op offline gastvrijheid. Compatibel met elk bestelsysteem. Iedere gast bestelt vanaf de eigen telefoon. Real-time inzicht in je omzet en resultaten. Beschikbaar in 5 verschillende talen. Vergroot je zaak en omzet potentieel, zonder de inzet van meer personeel. Voor alle voordelen klik hier
Wat zijn de voordelen van het gebruik MyDish voor mijn gasten?
Bestellen wanneer de gast dit wil. Bestellen via eigen telefoon. Geen lange wachttijden bij het afrekenen. Samen bestellen, apart afrekenen.
Wat is het idee achter MyDish?
MyDish is een bedrijf wat ontstaan is vanuit een idee van ervaren horecaondernemers en web ontwikkelaars. Het bedrijf biedt een webapp aan waarbij de gast eenvoudig bestellingen kan plaatsen binnen een horecazaak. Met deze webapp wordt het persoonlijk contact behouden tussen de horecazaak en haar gasten. Bij MyDish staat persoonlijk contact en uitmuntende service altijd op 1.
Voor welk bedrijf is MyDish interessant?
MyDish is voor elk type horecabedrijf een toevoeging. Wij passen ons namelijk aan naar de wensen van de klant. En kunnen worden gebruikt in elke zaak waar bestellingen worden geplaatst. Wij hebben een groot functionaliteiten pakket.
Wat als MyDish niet aan mijn wensen voldoet?
Bij MyDish betaal je alleen wanneer er daadwerkelijk wordt besteld via onze QR-codes. Wanneer Mydish niet wordt gebruikt betaal je ook niet. Dit komt omdat er alleen kosten aan de transacties verbonden zitten. En wij niet met een abonnement vorm werken.
Kunnen de gasten nog wel op de traditionele manier bestellen?
Ja, er kan op de traditionele (offline) bestel wijze worden besteld. De gastheer-vrouw kan zelf ook in de tafel omgeving en zo MyDish als ‘handy’ of kassa gebruiken. Dit kan allemaal ‘naast elkaar’ gebruikt worden.
Betalen en kosten
Welke afrekenmogelijkheden zijn er voor de gasten?
Meerdere afrekenmogelijkheden:
- Direct na de bestelling.
- Achteraf; bestellen op rekening.
iDeal, creditcard, pin en cash
Kan de gast zowel gezamenlijk als apart betalen?
Ja, door de uitgebreide split-payment module: betaal je de gehele bestelling, betaal alleen wat je zelf geconsumeerd hebt of kies voor wie je wilt afrekenen.
Heb ik dubbele administratie wanneer ik MyDish gebruik?
Met MyDish wordt er automatisch gesynchroniseerd naar de geïntegreerde kassa-systemen. Hierdoor is er geen dubbele administratie.
Door welke partij worden de betalingen afgehandeld?
De partij die de betalingen afhandelt is ADYEN.
Wanneer en hoe vaak wordt mijn omzet op mijn rekening gestort?
De betalingen worden om de twee dagen gestort. Dit proces loopt via ADYEN.
Wanneer worden er kosten gerekend?
Er worden transactie gerekend op het moment dat de gast de betaling doet.
Kan ik bepalen wie per bestelling direct afrekent en wie op rekening kan bestellen?
Ja, via de host-omgeving van MyDish kan je per tafel instellen of er direct betaald moet worden of dat dit op “rekening” kan.
Kan ik korting geven via MyDish?
Mocht de gast niet tevreden zijn over het horecabezoek kun je via MyDish korting geven.
Voor de gast
Kan een gast een rondje geven aan zijn of haar tafelgenoten?
Ja, elke gast kan zowel persoonlijke als voor de hele tafel bestellingen verrichten.
Kan een gast die later aanschuift alsnog bestellen aan dezelfde tafel als zijn of haar tafelgenoten?
Ja, alle personen aan tafel kunnen zich op elk moment toevoegen. En hierna bestellingen verrichten.
Kan de gast de gastheer of -vrouw oproepen via MyDish?
Ja, dit is een van de functionaliteiten van MyDish.
QR-oplossing en privacy
Waar komen de verschillende QR-codes vandaan?
Via de backoffice zijn er QR-codes te genereren. De online QR-codes worden gegenereerd wanneer de gastheer-vrouw een nieuwe tafel aanmaakt.
Wat gebeurt er met een unieke QR-code na gebruik?
De gebruikte QR-code wordt automatisch verwijderd na gebruik.
Wat is het voordeel van een unieke QR-code ten opzichte van een statische QR-code?
Een unieke QR-code wordt door de gastheer-vrouw persoonlijk gedeeld op een tablet of telefoon. Iedereen die deze unieke code scant, kan vervolgens op zijn of haar eigen telefoon bestellen en/of afrekenen. De bestelling blijft wel gezamenlijk op één tafel.
Wat gebeurt er met de gastgegevens die bij MyDish worden ingevuld?
Wanneer de tafel of bestelling volledig is afgerekend worden de gastgegevens automatisch verwijderd.
Functionaliteiten
Kan ik via MyDish mijn sociale media-account(s) promoten?
Je kunt je gasten na het bestellen doorverwijzen naar een pagina die je maar wilt. Dus ook zeker naar jouw sociale media-account(s).
In welke talen is MyDish beschikbaar voor mijn gast?
MyDish is in 5 talen beschikbaar. Namelijk: Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans.
In welke talen is het MyDish- dashboard beschikbaar?
Het MyDish-dashboard is in 2 talen beschikbaar. Namelijk: Nederlands en Engels.
Moet ik een app downloaden om gebruik te maken van MyDish?
Nee. MyDish is een webapp. Dit houdt in dat je vanaf elk apparaat gebruik kunt maken van MyDish.
Moeten mijn gasten een app downloaden?
Nee. MyDish is een webapp. Dit houdt in dat de gast vanaf elk apparaat gebruikt kan maken van MyDish.
Kan ik MyDish gebruiken op het moment dat ik geen POS (point of sale) heb?
Ja, MyDish is te gebruiken zonder POS dit komt doordat MyDish op zichzelf staat (standalone).
Kan MyDish mijn bestellingen naar meerdere bonnenprinters versturen?
Ja, MyDish kan bestellingen naar alle printers in de zaak sturen. Zowel standalone als geïntegreerd met POS.
Hoe krijg ik alle producten, gerechten, prijzen en tafels in MyDish verwerkt?
MyDish koppelt zich aan het geïntrigeerde kassa-systeem. Dit betekent dat MyDish de instellingen in de kassa overneemt. Het moment dat er veranderingen worden aangepast in de kassa zal dit binnen een minuut worden gesynchroniseerd naar MyDish. Zo blijft de MyDish omgeving altijd up-to-date.
Welke gegevens kan ik in het real-time dashboard vinden?
Binnen het real-time dashboard houdt je inzicht in de omzet, gemiddelde bestelwaarde, hardlopers en fooi. Ook heb je direct inzicht in alle tafelsessies.
Is het mogelijk om verschillende menu’s aan te maken?
Ja, via het dashboard kan je als gastheer of -vrouw verschillende menu’s aanmaken. En deze beschikbaar maken per wijk of tafel.
Kan ik per wijk of tafel een ander menu tonen?
Ja, het menu kan je per tafel of wijk aanpassen. Dus bijvoorbeeld een ‘bar’ kaart tonen of een ‘verjaardag’ kaart tonen aan de tafel of wijk die je zelf kiest.
Kan ik mijn gasten gerechten, drankjes of combinaties aanbevelen via MyDish?
Bij MyDish hebben wij upsell en cross-sel functies. Dit houdt in dat je verschillende aanbevelingen kunt doen en combinaties kunt promoten.
Kunnen de bestellingen via MyDish op meerdere printers tegelijk geprint worden?
Ja, MyDish kan zich koppelen aan meerdere printers.
Voor de gastheer of -vrouw
Kan ik verschillende rollen en rechten toekennen aan mijn personeel voor het gebruik van MyDish?
Binnen de host-omgeving van MyDish kan je per werknemer instellen welke rollen en rechten hij of zij tot zijn of haar beschikking heeft.
Is er een training nodig om MyDish te kunnen gebruiken?
Bij MyDish staat de gebruiksvriendelijkheid centraal. Wij doen er dan ook alles aan om het zo duidelijk en overzichtelijk mogelijk te houden. Als onderdeel van de service bieden wij je een persoonlijke onboarding training aan met de uitleg van alle functionaliteiten. Hierna ben je ready om MyDish in gebruik te nemen.
Kan ik als gastheer of -vrouw deelnemen aan een tafelsessie van mijn gasten?
Met MyDish kan de gastheer of -vrouw zich toevoegen in de tafel. Hij of zij kan nu ook bestellingen plaatsen voor de gast.
Kan ik de gast een melding sturen wanneer een bestelling klaar staat?
Ja, dit is een van de functionaliteiten van MyDish.